Kelime-i tevhid nasıl çekilir, fazileti nedir? Kelime-i tevhid yazılışı ve okunuşu

21 Mart 2021, 12:49
Kelime-i tevhid nasıl çekilir, fazileti nedir? Kelime-i tevhid yazılışı ve okunuşu

Yüce Allah'ımızın varlığını ve birliğini ifade eden Kelime-i Tevhid yani 'La ilahe illallah' sözü en güzel ve en faziletli zikirlerden biridir. İman tazelemek için söylenebilecek en güzel sözlerden biri olan Kelime-i tevhid zikrinin günlük tesbihatınıza eklemeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Kelime-i Tevdid'in Arapça ve Türkçe okunuşunu haberimizde sizler için derledik. İşte Kelime-i tevhid zikri ve faziletleri

Dinimiz İslam'a göre Müslüman olan herkesin bilmesi ve inanması gereken kelime-i tevhîd; en kısa haliyle “Lâilahe illallah: Allah’tan başka ilah yoktur” manasına gelmektedir. Bizler sözlü bir şekilde tekrar ederken kalben de tüm benliğimizle hissederek Allah (c.c)'un birliğine inanmalıyız. "La ilahe illallah" yani "Allah'tan başka ilah yoktur" anlamı taşıyan Allah'ı birleme cümlesi, gündelik hayatımızda Allah'ı anmak için tesbihte çekebileceğimiz en faziletli zikirlerdendir. Öyle ki Sevgili Peygamber Efendimiz (SAV) hadis-i şerifinde, "Zikrin (Allah’ı anmanın) en faziletlisi "La ilahe İllallah" demektir." (Tirmizi) buyurmaktadır. Yüce Rabbimiz, İbrahim Suresindeki 24-25. ayeti kerimesinde ise bu zikir ile ilgili şöyle bahsetmektedir: “Görmedin mi Allah nasıl bir misâl getirdi: Hoş bir kelime (olan kelime-i tevhîd), kökü yerde sâbit, dalları gökte olan güzel bir ağaca benzer. (O ağaç), Rabb’inin izniyle her zaman meyvesini verir durur. (Kulu Hakk’a yüceltir ve O’nun ebedî dostluğuna kavuşturur.) Öğüt alsınlar diye Allah, insanlara böyle misaller verir. Kelime-i tevhid'in uzun halindeki ''Muhammedün Resulullah" mana olarak Muhammed Allah’ın elçisidir” anlamına gelir.

RÜYADA LA İLAHE İLLALLAH DEMEK NE ANLAMA GELİR?

Geceleyin uykusunda Kelime-i Tevid yani La ilahe illallah Muhammeden Resulullah zikri imanın gücüne, sıkıntılı hallerin sona ermesine maddi ve manevi rızka yorumlanır. Rüyada la ilahe illallah söylediğini gören kimse borçlu ise ya da sıkıntıda ise onun bu durumdan kurtuluşu olarak değerlendirilir.

Kelime-i şehadet nasıl getirilir? Kelime-i şehadetin fazileti ve okunuşuİLİŞKİLİ HABERKelime-i şehadet nasıl getirilir? Kelime-i şehadetin fazileti ve okunuşu

KELİME-İ TEVHİD'İN ARAPÇA OKUNUŞU

Kelime-i tevhid nedir? Kelime-i tevhid okunuşu ve anlamı

Okunuşu: "La İlahe İllallah, Muhammedün Resulullah"

Anlamı: "Allah'tan başka İlah yoktur. Hz. Muhammed (s.a.v.) Allah'ın Peygamberidir" 

KELİME-İ TEVHİD'İN MEAL AÇIKLAMASI:

1. Lâ: Yoktur. 2. ilâhe: Hiç Bir İlah.3. İllallâh: Ancak Allah'u Tealadan Başka.4. Muhammedün: Hazreti Muhammed sallallahu aleyhi vessellem. 5. Resûlüllah: Yüce Allah'ın c.c göndermiş olduğu Resulüdür. 

KELİME-İ TEVHİDİN FAZİLETLERİ NELER? KELİME-İ TEVHİD ZİKRİ HADİSLERİ

“İman yetmiş (veya altmış) kadar daldan ibarettir. Bunların en yükseği lâ ilâhe illallah demek, en aşağısı da insana zarar veren şeyleri yoldan kaldırmaktır. Utanmak da imanın dallarından biridir.” (Buhârî, Îmân 3; Müslim, Îmân 58)

Ebu Hureyre (ra)'un naklettiklerine göre; Peygamber Efendimiz (SAV); "İmanınızı tazeleyiniz." buyurdu.“Ya Resulallah! İmanımızı nasıl tazeleyeceğiz?”"La ilahe illallah'ı çok söyleyiniz." buyurdu. (Ahmed bin Hanbel) 

"Kıyamet gününde benim şefaatim sayesinde en mutlu olacak insan, kalbinden içtenlikle, Lâ ilâhe illallah diyendir." (Buhari) 

"Günde yüz defa La ilahe illallah diyenin yüzü kıyamette dolunay gibi parlar." (Taberani)

Pinterest'te Paylaş
Yorumlar
14 Yorum Var
  • Saane 2 hafta önce Şikayet Et
    Bişey
    Cevapla
  • Ali 2 hafta önce Şikayet Et
    Sizin düşünceleriniz yanlış
    Cevapla
  • Ali 2 hafta önce Şikayet Et
    Çok güzel bir yazı bu
    Cevapla
  • Sltn 2 ay önce Şikayet Et
    Insanlarin birseylere inanmaya ihtiyaci var buda zararli bisey deyil bence
    Cevapla
  • akif 2 ay önce Şikayet Et
    merhabalar Bu ve bunun gibi sözler bir hayat insaa eden islami sanki bir rituel diniymis gibi gostermekten baska hicbir ise yaramaz. istersen 100 bin defa Lailaheillallah de seni obur tarafta kurtaracak amellerindir. Biz deniz kopugu kadar gunahi olan bir adami hapse atsak sonra desek ki 100 defa tc den baska devlet yoktur de kurtul. Adil olur mu? Birseyi tekrarlamakla hicbirsey olmaz olan cenene olur. Insani ameli kurtarir. Iyi insan ol, yardim et insanlara olmayani dusun Allahsiz is yapma Surekli seni goruyormus gibi yasa. Bunlari yaparsan denizin kopugu kadar gunahin olmaz ve loto oynamak zorunda kalmazsin. Soru Su. Ya tutmazsa?
    Cevapla
  • Ali 4 hafta önce Şikayet Et
    Gayret edip tevhit cektinmi 1 ay boyunca günde 10 bi defa cek bakalım sende bi değişiklik olmassa o zaman bu dediğinle kendini mukayese et et bakalım kötü ahlahlardan kurtulmuşmusun karına zararına bak ..selametle allah yardımcımız olsun cumlemizin
  • Doganay 1 ay önce Şikayet Et
    Tabiki amel çok önemli peygamber efendimiz de namazsız oruçsuz iyiyliksiz insanlara demiyor lailahe illlah deyin kurtulun diye yaptığımız ibadetlerin yanında butür zikirler tesbihler istiğfarlar kalbimizi temizler bunlar sıradan sözler değil Allah’ın adını anmaktır zaten ameli olmayan insana bu zikirler de ağır gelir çekemez
  • şekle sokar 2 ay önce Şikayet Et
    olayı idrak... telkin zikir aynı şey... bi çocuğa nasıl sürekli aptal dersen aptal oluyorsa bu tarz zikirlerde bilinç altını şekillendirir koka kola reklamlarını sürekli tekrar etmesi gibi sen ne kadar çok zikir yaparsan amellerinde bi süre sonra düzgün hale gelir farkında bile olmadan kola alıyoruz neden çünkü bilinç altına işlemiş durumda sen neyi tekrar tekrar yaparsan bilinç altın o yönde gelişir değişir sen yap zikiri bak bi süre sonra neler değşiyor hayatında farkına bile varmazsın... kimse zaten zikirle cennete gidersin demiyor diyende varsa zaten olacak değişimi bildiği için diyordur sonuçta başlangıç için bir motivasyona ihtiyaç var dimi....
  • Sltn 2 ay önce Şikayet Et
    Insanin kendiniterkin etmesidir zikir dedi kodu yapacagini onun bunun arkasindan konusacagina zikir daha iyi birde insanin iki cift konusacak kimsesi yoksa tek care bu deyilmi
Yorumların Tümünü Okuyun